Ursäkta att jag inte skrivit på länge. Men har inte haft tillgång till internet så bra.

På hua hin så bodde vi ju ett rum med 4 andra. Där var det en ensam resande Norrman som hette Harald. Han åkte där ifrån före oss. När vi kom tillbaka från en promenad så hade han lämnat denna lapp på min säng.
Väldigt trevlig kille!

I förrgår natt så åkte buss till phuket. Vi tänkte vi skulle ta taxi till buss stationen då det var ca 3 km ditt. Vi tog våra packning som väger ca 20 kilo var och började vandra mot stationen. För vi hittar säkert en taxi på vägen. Men det kom typ aldrig någon. Men så.stod det en tack tack eller vad det nu heter när vi hade kommit kanske hälften. Så jag sa till Jonas att vi lika väl kunde gå. Så vi gick den 3 km med.våran packning. Det var jobbigt.
Bussen Tog många timmar. Åkte väl vid 11 tiden på kvällen. Var framme vid 9 tiden på morgonen.

Vi tog oss till piren och åkte båt till phi phi. Vi var väldigt trötta.
Jonas hade lyckas sova på bussen. Inte jag. Blev väl någon timma sömn sammanlagt.

När vi väl kom till ön så hitta vi ett boende. Och det var blä. Vi tog en med fläkt då det räckt innan. Men inte denna gången. Det var så sjukt varmt!!!! Men efter vi duchat så lade vi oss i sängen. Det fanns ingen tv eller kylskåp dom dom hade lovat. Vi hade ju inget bokat när vi kom till ön så vi tog någon som fixa från piren.
Så efter duschen var kanske klockan 18. Jag sten somna. Sov till 8 i morse. Jösses va jag var trött.

Under dagen igår så skulle vi gå och bada. Och fy vilket äckligt vatten det var. Gick ju inte att bada där.
Så vi är faktiskt ganska besvikna på ön både jag och Jonas. Men sen är det ju en party ö. Och vi är inte ute efter party precis.

Vi trivdes väldigt bra på koh samet kom vi fram till. Om vi åker tillbaka till Thailand någon gång så är det dit vi kommer åka:)

Men vi har bytt hotell nu till ett lite bättre. Och för att stranden var så äcklig så tog vi ett hotell med pool. Vi är ensamma vid poolen typ. Idag låg vi där några timmar och det kom en man precis innan vi skulle gå. Kostar ju lite mer dock. Så vi stannar här i fyra nätter. Sen åker vi nog tillbaka till phuket:)

Fast i morgon ska vi ut på båt. Dykning blir det på schemat. För Jonas iallafall. Han skulle få tre dyk. Ett av dom skulle bli vid ett skepsvrak. Blir nog häftigt för honom. Jag snorklar lite vid dom andra ställena vi åker till:) ska bli väldigt kul i morgon faktiskt :)
Blir nog några fina bilder i morgon med:)

Så blir en tidigt kväll. Ska vara vid båten vid kvart över 7 på morgonen.